TR – Testy Rzeczywistości

Co to TR?

TR czyli testy rzeczywistości – czynności, które mają za zadanie pomóc osobie śniącej odzyskać świadomość we śnie. Niektórzy TR uznają jako osobną technikę na uzyskiwanie świadomych snów. W tym celu wyrabiają u siebie nawyk wykonywania testów rzeczywistości na co dzień co ma przełożyć się na wykonanie testu we śnie. Niektórzy też wybierają swój senny znak i gdy go widzą wykonują TR. Robią to na co dzień i podczas snu gdy go zobaczą też powinni wykonać TR co powinno dać im LD.

 

Rodzaje TR

Jest wiele czynności, które mogą być naszym TR. Zasada jest prosta, musi to być coś co pozwoli nam odzyskać świadomość we śnie. Przedstawię Ci kilka najpopularniejszych:

  • Oddychanie z zatkanym nosem – (test który sam stosuję i osobiście uznaje go za najskuteczniejszy). Działanie jest proste, zatykamy nos i próbujemy przez niego oddychać. Jeśli to nam się udaje bez problemów lub z lekkim oporem, ale nadal się udaje to znak, że jesteśmy we śnie.
  • Test z zegarkiem – spoglądasz na zegarek, zapamiętujesz godzinę. Odwracasz wzrok po czym znów spoglądasz na zegarek. Jeśli godzina jest inna, nie możesz jej odczytać, lub zegarek zmienił swoją formę. To znak, że znajdujesz się we śnie.
  • Test z dłońmi – spójrz na swoje dłonie, przypatrz im się uważnie. Policz ilość palców, któregoś może brakować. Spróbuj złączyć dłonie lub włożyć palca w swoją dłoń. Jeśli przy złączaniu dłoni przenikają one przez siebie lub palec przeszywa Twoją dłoń, to znak, że właśnie śnisz.
  • Test z czytaniem – podobnie jak z zegarkiem. Przeczytaj coś, zapamiętaj i sprawdź za chwile czy to co przeczytałeś nadal jest na swoim miejscu.
  • Test z podskokami – spróbuj zwyczajnie podskoczyć. We śnie może to być niemożliwe lub wręcz przeciwnie. Podskoczysz z niebywałą lekkością i na sporą wysokość.
  • Test z bieganiem – podobnie jak wyżej, bieganie może być niemożliwe lub utrudnione. Sam pewnie też tego nieraz doświadczyłeś.
  • Test z otoczeniem – zobacz czy możesz przejść przez ścianę lub przenikać przez przedmioty. Jeśli możesz to na pewno jesteś we śnie.
  • Test z włącznikiem światła – pobaw się chwilę włącznikiem światła. We śnie nie powinien on działać w ogóle. Może też być tak, że w pomieszczeniu, w którym jesteś zrobi się jaśniej ale nie będziesz mógł zlokalizować źródła światła.
  • Test z telefonem – obsługiwanie telefonu będzie wydawać Ci się dziwne, powolne. Twój telefon jeśli masz blokadę, może jej nie mieć. Włącz „latarkę” w telefonie. Jeśli nie działa lub działa bardzo słabo to znak, że śnisz.
  • Test z lustrem – przejrzyj się dokładnie. Jeśli wszystko jest na swoim miejscu spróbuj włożyć dłoń w lustro. Jeśli Ci się uda lub lustro straci obraz (nie będzie w nim Twojego odbicia) to znak, że to sen.
  • Test siły – podnieś coś, nieważne co, jeśli nie czujesz ciężaru przedmiotu to na pewno jest to sen.
  • Test z pisaniem – spróbuj coś napisać. Jeśli nie umiesz pisać to znak, że śnisz. Może być też tak, że Twój długopis będzie pisać różnymi kolorami.
  • Test z jedzeniem – wczuj się w smak tego co jesz – jeśli jest bez smaku lub smakuje inaczej niż zwykle, może to być sen.
  • Test z oddechem – spróbuj wstrzymać oddech. We śnie będzie to niemożliwe. Może nawet wyglądać to tak, że będziesz zasysać nieskończoną ilość powietrza.
  • Test z pamięcią – pomyśl przez chwilę, co robiłeś 5 minut temu i więcej. Jak się tutaj znalazłeś? Jeśli nie znasz odpowiedzi to znak, że śnisz (lub masz problem z pamięcią).

Oczywiście testów jest dużo więcej, możesz je odkrywać samemu. Wybierz test, który najbardziej odpowiada Tobie. Jeśli często korzystasz z telefonu sprawdzaj za każdym razem czy działa „latarka”. Jeśli chodzisz do szkoły lub dużo czytasz, test z czytaniem będzie dla Ciebie. Jeśli codziennie robisz makijaż, poświeć chwile by dotknąć lustra.

 

Moje zdanie odnośnie TR

Osobiście uważam, że wyrabianie jakiegokolwiek nawyku związanego z TR, z myślą, że dzięki temu będziesz mieć LD jest stratą czasu. Większość osób śniących świadomie, najpierw odzyskuje świadomość tego, że znajdują się we śnie a dopiero później wykonują TR. Też należę do tego grona i wykonuje TR po to by się upewnić i dostroić swój sen. Czasem mimo tego, że wiesz, że śnisz nie możesz nic robić. W tedy musisz przekonać swoją podświadomość, że to sen i w tedy TR pomagają.

Często jest też tak, że wiele TR nie działa w każdym śnie. Dlaczego? A no dlatego, że jak naczytasz się bajek, że we śnie nie można czytać – to nie będziesz mógł czytać. Jest to oczywiście bzdurą. LD to sen, w którym możesz wszystko. Możesz czytać, odwrócić wzrok i tekst nadal będzie taki sam. Możesz przeczytać kilka stron. Przeczytaj je raz jeszcze i będą takie same.

Kolejnym tego typu przykładem jest to, że wiele osób uważa, że w lustrach nie widać naszego odbicia lub jest ono zniekształcone. Jest to nieprawdą. Po pierwsze nasz mózg doskonale pamięta jak wyglądamy więc we śnie nawet zwykła ściana może być naszym lustrem. Po drugie obraz będzie zniekształcony w tedy gdy podejdziemy do lustra z myślą, że obraz powinien być niewyraźny. Jeśli podejdziemy z nastawieniem, że zobaczmy tam kozła to on tam będzie. Wszystko zależy w 100% od nas samych.

Dlaczego samym TR nie uzyskamy świadomego snu?

Podczas snu nasze logiczne myślenie jest wyłączone. Możesz obudzić się rano pamiętając sen, w którym przecież zrobiłeś TR i nie zwróciłeś na to uwagi. Dzieje się tak ponieważ nawet gdybyś zobaczył słonia ze skrzydłami uznał byś to za zupełnie normalne więc dlaczego to, że zegarek pokazuje inną godzinę ma sprawić, że odzyskasz świadomość?

 

Kiedy wyrabianie nawyku TR jest dobre?

Wyrabianie nawyku TR jest dobre gdy łączymy je z autosugestią. Dzięki takim praktykom wyczulamy się na to czy śnimy zanim zrobimy TR. W tedy będziemy odzyskiwać świadomość, że śnimy od razy gdy pojawimy się we śnie. Będzie to wyglądać tak jakbyś nagle przypomniał sobie co miałeś zrobić. Lub Twoja podświadomość będzie na tyle wyćwiczona, że chwile przed wykonaniem TR włączy Ci się logiczne myślenie, które w zwykłym śnie jest nieaktywne. Zorientujesz się, że śnisz a TR będzie tylko upewnieniem się.

Wyrabianie nawyku TR jest dobre gdy nie wyrabiamy nawyku TR i nie robimy tego odruchowo a za każdym razem robimy test z pełną świadomością. Na przykład, łapiąc się za nos nie tylko starasz się oddychać przez nos ale skupiasz się na tym czy na pewno nie możesz tego zrobić. Może być tak, że we śnie zrobisz ten TR i pójdziesz dalej. Dlatego ważne jest by świadomie wykonywać TR.

 

 

Jeśli masz dodatkowe pytania lub swój własny TR podziel się nim w komentarzu.

 

Arkadiusz Lewandowski.

1 Udostępnień

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *