Technika MILD

Technika MILD (Mnemonic Induced Lucid Dream) – polega głównie na autosugestii i wizualizacji wykonywanej tuż przed zaśnięciem w celu wywołania świadomego snu metodą DILD – (Dream Initiated Lucid Dream) – zbiór technik pomagających Ci odzyskać świadomość podczas trwania snu. Najpierw zasypiasz, śnisz nieświadomie i dopiero później się orientujesz, że wszystko jest snem, np. poprzez wykonanie testu rzeczywistości.

Technika MILD najefektywniej działa po przebudzeniu ze snu (np w połączeniu z WBTB) z zamiarem ponownego zaśnięcia. Jak i w czasie drzemki w ciągu dnia.

Można ją też stosować przed pierwszym położeniem się spać i też osiągniemy LD.

 

Opis techniki

Najważniejszą rzeczą tej techniki jest autosugestia. Z własnego doświadczenia wiem, że ilość czasu poświęcona na sen nie ma większego znaczenia (przynajmniej w moim przypadku). Nasz organizm jest tak przystosowany, że często sam wybudza się po skończonym jednym cyklu snu na krótki czas i przechodzi w kolejny. W większości przypadków tego nie pamiętamy lub nie jesteśmy tego świadomi.

 

Po położeniu się do łóżka, oczyść umysł ze wszystkich myśli i zacznij wyobrażać sobie swój przyszły sen. Może to być latanie na wielkim puchatym chomiku jak i robienie zakupów. Możesz też wyobrażać sobie co robiłeś dziś lub jakąkolwiek inną sytuacje. Jedynym Twoim zadaniem jest powtarzanie w tym czasie w myślach zdania „chce wiedzieć, że śnie” lub „w następnym śnie odzyskam świadomość”.

Możesz też powtarzać własne zdanie tego typu jeśli będzie ono dla Ciebie łatwiejsze.

 

Po chwili lub dwóch powinieneś świadomością przenosić się do swojego snu. Możesz w tedy mieć przebłysk w postaci, że uświadomisz sobie, że przez chwile miałeś krótki sen. Pewnie nie raz Ci się to już przydarzyło. Pamiętaj aby nie powtarzać bezmyślnie zdania o tym, że chcesz wiedzieć, że jesteś we śnie. Niech to będzie Twoja ostatnia myśl przed zaśnięciem. Powtarzaj ją i wyobrażaj sobie sen tak długo aż się w nim nie znajdziesz lub po zwyczajnie zaśniesz.

 

Wyobrażając sobie sen, rób to na zasadzie, że pojawia się w nim coś co da Ci znać, że to sen, np. w sklepie zobaczysz osła. Wyobrażaj sobie, że gdy go zobaczyłeś odzyskałeś świadomość lub zrobiłeś TR i w tedy odzyskałeś świadomość. Powinno to wyglądać tak jak gdy coś Ci się nagle przypomni.

 

Po kilku dniach takich praktyk zaczną Ci się pojawiać świadome sny same z siebie. Będziesz śnić i nagle zorientujesz się, że to sen (a przynajmniej u mnie to tak wygląda)

 

Sytuacja wygląda tak samo gdy przebudzisz się w nocy. Nie zasypiaj od razu. Połóż się na drugim boku i zacznij wyobrażać sobie to co Ci się przed chwilą śniło z intencją, że chcesz świadomie śnić. Rób to samo co opisałem wyżej z tą różnicą, że wyobrażasz sobie poprzedni sen. Jeśli go nie pamiętasz, rób tak jak opisałem wyżej.

 

Możesz połączyć tę technikę z WBTB dla lepszego efektu.

 

Najważniejsze jest tutaj to aby Twój umysł sam załapał, że w każdym kolejnym śnie chcesz odzyskać świadomość. Dlatego wizualizując sobie sen pamiętaj aby wyobrażać sobie w nim moment, w którym odzyskujesz świadomość. Nie jest to musowe ale na pewno zwiększy Twoje szanse na LD i zaczną one pojawiać się spontanicznie.

 

Technikę również możesz stosować rano gdy, np. obudzisz się godzinę wcześniej niż planowałeś pobudkę. Podnieś się na chwile nadal siedząc na łóżku, zapisz słowa kluczowe z poprzedniego snu i połóż się z powrotem spać. Myśl o tym, że chcesz mieć świadomy sen tak długo aż zaśniesz. Nie musisz nawet nic sobie wyobrażać. Twój mózg sam zacznie to robić.

 

Udanych podróży!

Arkadiusz Lewandowski.

0 Udostępnień

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *