Jedzenie a sen – co jeść żeby lepiej spać?

Ten wpis jest kierowany do tych osób, które chciałyby poprawić jakoś swojego snu. Jak i  szanse na osiągnięcie świadomego snu. Potraktuj ten wpis jako wskazówki a nie reguły. Jeśli uważasz jakoś swojego snu za dobrą możesz pominąć ten wpis.

 

W tym wpisie dowiesz się co, jak i kiedy jeść by zoptymalizować wydajność swojego spania. Tego przecież chcesz od snu.  Szybko i z łatwością zasnąć, i bezproblemowo spać. By się wyspać lub by doświadczać świadomych snów.

 

Najważniejsza jest kolacja.

Zaczniemy od kolacji. To ją spożywasz przed pójściem do łóżka i to ona w dużej mierze ma wpływ na Twój sen.

Przede wszystkim kolacja nie może być duża. Najlepiej zjedz to co zawsze ale dodaj do tego, np. jabłko. Będzie zwłaszcza dobrą opcją gdy wcześniej zjadłeś coś tłustego. Pamiętaj, że nawet kilogram jabłek w niczym Ci nie pomoże gdy będziesz się obżerać… Kolacja powinna być delikatna by twój organizm nie męczył się zbyt długo z jej trawieniem . Jeśli jesz kolacje o 18, a kładziesz się spać o 23 i później to Twój organizm do tego czasu zdąży strawić nawet coś tłustego. W takiej sytuacji dobrze jest zjeść to jabłko kilka/kilkanaście minut przed spaniem.

 

Picie przed snem?

Pewnie nie raz słyszałeś lub czytałeś wypowiedzi o tym, by przed spaniem najlepiej nic nie pić bo to nie pozwoli Ci zasnąć lub spać. Tyczy się to głownie wypijania dużych ilości płynów lub produktów z kofeiną. Wypicie szklanki mleka w niczym Ci nie zaszkodzi. Jest nawet zalecane – łatwiej w tedy zasnąć.

Coś słodkiego!

Mogę Cię tutaj zaskoczyć ale jeśli chcesz spać by zwiększyć swoje szanse na świadome sny warto przed snem lub tuż po, np. 4+1 zjeść coś słodkiego. Mam tu na myśli małe ilości.

Najlepszym rozwiązaniem tutaj będzie gorzka czekolada 70% i w górę lub czekoladowy cukierek z orzechami. Co ważniejsze dla nas czyli osób, które chcą śnić świadomie taki cukierek czy też jabłko zawiera cukry, które pobudzają nasz umysł a przecież my właśnie tego chcemy by nasze ciało spało a nasz umysł był pełen świadomości, pomoże Ci też to nie odlecieć podczas np WILD gdzie utrzymanie świadomości jest jedną z trudniejszych rzeczy.

 

Ruch przed snem.

Nie zaleca się aktywności przed snem. Wbrew pozorom nawet zwykłe rozciąganie może rozbudzić nasze ciało. Sprawi to, że nie zaśniemy tak szybko jakbyśmy chcieli. Będziemy obracać się z boku na bok co tylko pogorszy sprawę.

 

Mi osobiście wyżej wymienione rzeczy, gdy miałem problem ze spaniem pomogły, ale nie musi  to oznaczać, że pomogą też Tobie!

 

Arkadiusz Lewandowski.

5 Udostępnień

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

15 komentarzy “Jedzenie a sen – co jeść żeby lepiej spać?”