Jak mieć świadomy sen?

Każdy kto doświadczył świadomego snu nawet bez możliwości pełnej kontroli nad nim opisuj to jako niezwykłe zjawisko do którego z przyjemnością by wrócił. W tym artykule przedstawię Ci 6 czynności, które bardzo zwiększą Twoje szanse na świadome sny.

 

1. Zapamiętywanie snów

Jest to pierwsza i podstawowa zasada niepodlegająca żadnym wątpliwościom, że jest najważniejszą ze wszystkich – po co Ci świadome sny skoro ich nie zapamiętasz? Mnóstwo osób twierdzi, że nic im się nie śni, że nie mają snów. Jest to oczywiście błędne stwierdzenie – każdy z nas śni. Każdy z nas każdej nocy ma kilka snów. Większość ludzi po prostu ich nie pamięta. Nie skupiają się na nich a co za tym idzie nie uznają ich za coś ważnego. Ich umysły nie skupiają się w najmniejszym stopniu na tym by pamiętać sen.

Najprostszą metodą na zapamiętywanie swoich snów z dnia na dzień jest autosugestia. Wystarczy, że powtórzysz sobie kilka razy przed snem „chce zapamiętać swoje sny”. Jeśli wcześniej nie pamiętałeś żadnych snów tej nocny zapamiętasz minimum jeden. Innym sposobem na zwiększenie szansy na zapamiętanie snu jest myślenie o nim. Wstając rano, jedząc śniadanie czy myjąc zęby zadaj sobie pytanie „co mi się dziś śniło?”. Dobrym sposobem jest też rozmowa z inną osoba o tym co jej się śniło.

 

2. Dziennik snów 

Jeśli naprawdę chcesz doświadczyć świadomego snu dobrym rozwiązaniem będzie stworzenia dziennika snów – jest to zwłaszcza dobre rozwiązanie jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę. Taki dziennik z pewnością zwiększy ilość zapamiętywanych przez Ciebie snów, wpłynie na ich jakoś to przede wszystkim da Ci nad nimi większą kontrole. Nie jest to zabieg konieczny ale wiele osób osób które pisały, że mają problem z wpływaniem na swój senny świat stwierdziło ze ich możliwości zwiększyły się wraz z prowadzeniem dziennika – mogli robić to co naprawdę chcieli od przenoszenia przedmiotów po zmianę pogody. Wystarczy, że zaraz po przebudzeniu zapiszesz swój sen lub jego część i pójdziesz dalej spać – zawsze możesz robić to każdego ranka i zapisywać tyle ile udało Ci się zapamiętać.

 

3. Testy Rzeczywistości (TR)

Jest to czynność, którą ja uznaje za tracenie czasu jeśli podchodzimy do tego na zasadzie, że dzięki nim uzyskamy świadomość we śnie. Dlaczego coś tak popularnego i powszechnie uznawanego za dobrą metodę na świadome sny ja osobiście uznaje za tracenie czasu? Większość osób, która świadomie śni najpierw uzyskuje świadomość tego, że śni a dopiero później wykonuje TR po to by się upewnić, że to sen – tak też robię ja i osobiście nigdy nie uzyskałem świadomości w trakcie robienia TR – w zwykłym śnie nie mamy logicznego myślenie więc to, że zatkamy nos i nadal będziemy mogli przez niego oddychać nie będzie dla nas niczym specjalnym i po prostu nasz sen będzie trwać dalej – TR jest przydatne do dostrajania się i upewniania, że to na pewno sen lub jako osobna technika, w którą musimy się w pełni zaangażować. Więcej na temat TR i spis najpopularniejszych z nich znajdziesz tutaj

 

4. Świadomość na co dzień 

Poświęć w ciągu dnia chwile na zadanie sobie pytania „czy to sen?” podczas wykonywanych najczęściej czynności lub podczas jazdy autobusem lub o innej porze zadawaj sobie pytania „czy to sen?” „jak tu trafiłem?” – lecz nie rób tego bezmyślnie bo zadasz to pytanie sobie podczas snu i je zignorujesz. Jeśli będziesz zadawać sobie te pytania z pełną świadomością istnieje spora szansa na to, że zadasz sobie je w śnie a po udzieleniu sobie odpowiedzi lub po braku możliwości jej udzielenia odzyskasz świadomość we śnie. Przed chwilą kładłeś się spać a teraz jesteś w ciemnym lesie jak się tu znalazłeś? Na to pytanie nie będziesz znać odpowiedzi więc automatycznie uznasz, że to sen! (gorzej jeśli to nie będzie sen…) tutaj dobrym uzupełniaczem są własnie testy rzeczywistości. Na początku polecam Ci najłatwiejszy i najlepszy – złap się za nos i oddychaj, jeśli nie możesz oddychać to właśnie ktoś wywiózł Cię do lasu…

 

5. Przede wszystkim śpij

Nie doznasz świadomego snu jeśli nie będziesz spać! Faza podczas, której śnimy nazywa się REM,  powtarza się średnio co 90 minut. Początkowa faza rem trwa 10 minut a każda kolejna jest dłuższa – może trwać nawet do 50 minut! Skoro faza REM powtarza się co 90 minut i twa 10 minut to co z resztą czasu? Reszta czasu to N-REM w tedy nic nam się nie śni można stwierdzić, że w tedy nasz umysł się regeneruje. Im dłużej śpisz tym większa szansa na świadomy sen

 

6. Stosuj wybraną technikę na świadom sen

Możesz mieć sporadyczne świadome sny bez żadnych technik, ale jeśli chcesz zwiększyć ich ilość jak i jakoś to polecam zapoznać się z technikami na LD i wybrać coś dla siebie, kilka z nich znajdziesz [(tutaj) link adfly]

Zastosowanie się do tych 6 rzeczy z pewnością zwiększy Twoje szanse na świadomy sen i ich kontrolowanie jak i też pozwoli Ci mieć świadome sny częściej. Udanych snów.

Arkadiusz Lewandowski.

1 Udostępnień

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

10 komentarzy “Jak mieć świadomy sen?”